BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Lagi Ramai Lagi Baik...

Sunday, May 15, 2011

TipS peNjaGaaN leLaKI

 

assalamualaikum semua….ha..kn dah jumpe lg….haha…nk taw npe??ha..sbb nk bwat entry lg tok laki plk…yela…asek bwat sal pmpn jerk…laki tanak ke??mstila nk kan??ha…entry y pmpan lau spe2 ta dpt nk bce sile kelik kt cni>>>>WANITA

ok…laki pn kne taw gak bab2 menjage kesihatan dri nie lg2 bahagian sulit…yela…asek nk jage body jerk kasik tough sne tough cni tp bhgian penting tanak jge??ish3…ha….nk taw pe die???

berikut antara tip-tip yang boleh digunakan:

1. Kurangkan memakan kepak ayam kerana kepak ayam boleh melemahkan zakar

2. Jangan meminum air sejuk sebab boleh menyumbang kepada gejala terpancut awal ketika sedang melakukan hubungan seks.

3. Elakkan memakai seluar dalam ketika tidur kerana boleh menyebabkan pengaliran darah dibahagian tersebut kurang lancar.

4. Elakkan aktiviti seperti melancap kerana boleh menyebabkan mati pucuk.

5. Jangan menggunakan seluar dalam yang terlalu sempit atau longgar kerana boleh menyebabkan ketidakselesaan.

6. Sentiasa membersihkan zakar menggunakan air selepas membuang air kecil.

7. Elakkan stress kerana lelaki yang sering stress akan menyebabkan zakar kurang tegang.

8. Jangan menggunakan seluar dalam berkali-kali tanpa basuh kerana boleh menyebabkan zakar berbau dan mudah dijangkiti bakteria.

9. Amalkan senaman yang berkala, makan makanan yang seimbang termasuk pengambilan zat tambahan yang sesuai, jaga berat badan ke tahap BMI ( Body Mass Index) yang sesuai..elakkan merokok, dadah dan minuman keras.

10. Jangan sesekali menggunakan "gambir Sarawak" semata mata-mata untuk kepuasan seks sendiri. Gambir Sarawak boleh mengakibatkan radang urat saraf alat sulit lelaki dan alahan pada alat sulit wanita/isteri.

11. Jangan seringkali pergi berurut alat sulit lelaki ( sesekali tak apa kot..) urut yang kerap akan terdedah kepada kecederaan yang boleh memaudaratkan lagi fungsinya

12. Untuk menyegarkan alat sulit lelaki, air liur boleh menyegarkan alat sulit. Imam Al-Nawawi pernah mensyorkan alat sulit lelaki perlu dijaga dan dibelai..( jangan salah belai laa pulak...!) jika lama tidak bersama isteri ianya boleh menjadi kecut dan nampak tidak bermaya.

13. Memandangkan alat sulit lelaki sangat sensitif dengan sentuhan dan mudah terangsang maka jika mahu membelai belailah dengan lemah lembut.

14. Isteri tidak digalakkan untuk menghisap alat sulit suami, kerana ini akan mengakibatkan alat sulit suami akan jadi kurang mantap...tapi kalau nak buat juga tak salah..benda halal ( suami isteri..yg belum kahwin adalah HARAM).

15. Lelaki tidak boleh kencing di dalam air..( contohnya di dalam kolam ke dll) ianya boleh mengurangkan ketegangan alat sulit lelaki..

16. Selalu lakukan "senaman rimau" pada sesiapa yang mahu melakukan hubungan seks dalam tempoh yang lama...InsyaAllah..mampu bertahan sehingga 60 minit..** ( tapi kalau isteri tak larat janganlah diteruskan...jangan pentingkan diri sendiri!!)

image

p/s : lau silap harap dimaafkan…nie juz ilmu….

4 comments :

NadiRah said...

erk..heheh..
segan nak komen..

p/s : nnt nad kawen nak soh suami baca...hahhaha!!!

ijatkomeng said...

nad:haha...tade perlu segan...sbb pmpn pn kne taw sal laki...

Mikah Lurima said...

WOW! Agak open tai ok lah. ilmu kan. lg pun benda n betul. hehe~

ijatkomeng said...

mikah:kan??haha...ak mang sje nk mengopen pown...hoho..biaq org taw..kte dah above 18..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...