BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Lagi Ramai Lagi Baik...

Tuesday, January 15, 2013

Bosankah Kita????

 

Hai2..assalamualaikum semua…apa khabar harini??dah mula cuti belom??( bg spe2 yang masih lagi belajar la)…yang dah naik skolah tu blaja la elok2 ye…bak kte orang dlu2 belajar smpai menara gading ye dokk…orang dlu la ckp..abg ulang balik je..hehe…

 

image

 

<<<arrgghhhhh….bosannyeee!!!xde mende nak buat ni>>>

<<<ah..malas aku nak g..bkn best pon..boring je>>>

<<<boringnye cuti asik makan tido makan tido..penat la..nak nek blaja malas>>>

 

Pernah dengar atau cakap atau kata atau bayangkan atau mengalami situasi di atas??mesti pernah kan..x pernah??wahh…hebatnye..mksdnye korang memang nak dah rancang perjalanan hidup korang dengan berguna skali..tahniah!!

ape yang aku nk cakap pasal harini…ada lah pasal boring or bosan or feel bored or boredom…

Boredom is an emotional state experienced when an individual is left without anything in particular to do, and not interested in their surroundings

ataupun

Kebosanan adalah keadaan emosi yang dialami apabila seseorang itu dibiarkan tanpa apa-apa khususnya lakukan, dan tidak berminat dalam persekitaran mereka

(sumber dari wikipedia)

 

dari maksud tu kita dapat tau yang bila kita rasa bosan kita xtau nak buat apa2..bkn xde mne pon cuma kita rasa kita malas nk buat..ataupun biasanya kita merasa bosan sbb hari2 kita buat bende tu.. aktiviti yang sama hari2, hal-hal yang sama selalu kita lakukan, smpai kita tinggalkan perkara tu mcm tu je..tapi..jangan risau..ada je cara mcm mne kita nk ubah or perbaiki kebosanan yang melanda diri kita…

 

1. Lakukan Hal Baru

Banyak cara kita boleh buat hal baru.contohnya sebelum ni kita x pernah nk besukan..ape kate kita ubah gaya hidup dengan bersukan..selain dari ubah jadual harian kita juga akan dapat badan yang sihat..

2. Kembangkan Bakat Yang Ada

Kebanyakan kita mungkin tidak tahu betul apa-apa saja bakat yang sebenarnya telah tumbuh dalam diri kita. Contohnya bakat main alat muzik, menyanyi, melukis ataupun menulis..dan mne tau bakat2 terpendam ni mungkin dapat menjadikan korang hepi..n bile ad bakat2 cmni kembangkan lah..mne tau dapat ilangkan bosan..sbb selalu dapat mencuba bnde baru ye kan??yang spe2 kte xde bakat tu sume salah..korang ad bakat cuma nk kne carik n kembangkan..lau xleh gak mintak bntuan kawan..x slh pon..tp jgnlah jdikkan dorang sbgai bahan uji kaji nk tau pe bakat korang sbnrnye..kang ad y jdik kes polis plak.. 

3. Cari Suasana Baru

Suasana yang cmtu jerk mungkin antre sbb utama seseorang itu merasa bosan..so cara nak ilangkan adalah dengan cari suasana baru..cmne??cuba carik tmpat2 yang korang jarang ataupun x pernah pegi..mcm pnjat gunung ke..pergi pantai atau tasik ke..pegila mne2 tmpat yang dapat menenangkan ati n perasaan..bukan berangan ea..lain cerita tu..dengan cara ni korang bleh dapat kembangkan idea mcm mne nk jdikkan kehidupan korang bermcm variasi..bru x bosan kan??btol x??

4. Jangan Tinggalkan Hobi

Pernah x kita tgk orang y excited bile die buat hobi die..mcm kumpul stem ke..kumpul barang2 boboiboy ke..kumpul mcm2 bnde la..ataupun bersukan ke ataupun biasa yang kita tgk dewasa ini(wahh kelas ayat) bermain komputer..ni bdk2 zaman teknologi r..bile dah ada hobi..jgn tinggalkan..sbb pe..sbb sbb hobi antara cara dapat ilangkan bosan..tp lau korang bosan dengan hobi korang…xde masalah..tuka hobi len y lebih produktif sket..bru kembang sikit minda ya kan???haa…

5. Cintai Aktiviti Yang Dilakukan

kadang2 banyak bnde kita buat x hepi..banyak bnde kita buat asik x menjadik..sbb pe??sbb kita x suka dengan apa yang kita buat..sepatutnya bile kita buat smethng tu..kita kne suka ataupun minat dengan apa y kite buat..lau x suka pe dehal…tinggalkan jerk..buat mende len..xyah ssh2 peningkan kepala..mcm belajar n kerja gak..nak xnak kita kne minat gak…lau x xkan kita mintak dari awal kan??lagipun bile kita suka ngn apa yang kita buat, walaupun output yang kita dapat x memberansangkan kita xkan ase menyesal sbb kita dah wat y terbaik..n secara x langsung kita akan tetap teruskan apa yang kita buat…

 

image

 

jadik…aku ase tu jerk kot yang dapat aku simpulkan…aku x kata la langkah2 ni mmg akan berjaya..tp sebagai guideline je la…kami bukan along kami cuma mau tolong..hehehe..orait..papepon..keep cool n don’t be bored..babai~~

 

p/s : saja kembali..hehe

Tuesday, October 2, 2012

LeGoland Malaysia…..


hai semua…ape kabar disiang hari seperti ini???rasa cam nak basoh baju x terang2 cmni??aha..better basoh la..kang x kering 1 kje plak kan…ok…dah abes dah intro..ayuh keagenda sebenar…….
image
~~The Beginning~~
Legoland Malaysia merupakan sebuah taman tema yang dijadualkan untuk dibuka di Nusajaya, Johor, Malaysia pada 15 September 2012. Taman tema ini juga menyediakan lebih 40 tunggangan interaktif, persembahan dan tarikan. Ia juga merupakan taman tema Legoland yang pertama pernah dibuka di Asia semenjak penubuhannya. Ia akan menjadi teras kepada kompleks yang bersepadu yang berukuran 5,500,000 kaki persegi (510,000 m2). Nampak x pesat x pesat pembangunan kt nusajaya ni..kire bagos la jugak usaha kerajaan nak majukan negeri johor ni..cehh..kemain puji lagi ea jat..bleh dapat royalti ke??haha…
image
~~Peta dalam Legoland~~
Kawasan ini juga merupakan taman industri Nusa Cemerlang yang terletak dalam Iskandar Malaysia iaitu sebuah kawasan ekonomi yang terdiri daripada pusat gaya hidup seperti peruncitan, pejabat, hotel, perkhidmatan pangsapuri dan unit kediaman. Kirenye kalau dorang2 ni penat keje semua bagai bleh r enjoy kat sini..bleh bawak anak2 masok taman tema ni..

~~Penulis dengan bakery~~

Konsep yang ada dalam legoland ini gak friendly dengan pengunjung..sebab pe??semua game yang ada dalam ni selamat utk pengunjung..semua peringkat umur boleh join dalam legoland ni..cuma keselamatan(selain waktu bermain) n barang2 peribadi tu kne jage sndri la..ye la..masing2 dah besar kan..mesti boleh jaga..ye dokk??Haa..lagi satu..yang beragama Islam…jangan risau nak solat kat mne..sebabnye kat dalam legoland ni pon disediakan surau kalau x silap ad 3..jadi..boleh solat..jangan nak main x ingat dunia ok..
Nanti akan ada juga Legoland Hotel dimana pengunjung boleh berehat ataupun tido sehari dua..kirenye kalau x dapat nak main semua game yang ada dalam ni 1 hari boleh la sambung main esoknye..Konsep hotel ni seperti yang difahamkan akan dibina dengan bentuk lego..ye la..kalau dah nme pon legoland hotel xkan nk letak pirate of carribean plak kan..dah lari tema…aha…
oK…dah abes dah cite pasal legoland..mesti semua tertanya2 tentang harganya kan..ok…nah..tgok la sendiri…

image
~~Ticket price~~
tu kalau tiket la..lau rasa nk pegi hari2 better beli yang annual la ataupun tiket tahunan…so x payah la nk beli banyak kali kan..beli sekali pastu boleh main banyak kali..mana lagi bagus??haa…
dah..aku rasa tu je kot cerita kat legoland ni..nak tau lebih lanjut korang bleh la layari laman web legoland ni..google je..legoland malaysia..nanti pepandai la encik google tu nak carik..okeng??babai…





 ~Batu bersurat~



scene shah rukh khan




p/s : ni jer gmbo yang aku bleh amik....

Aku Kembali???

hai...assalamualaikum kepada semua pembaca tegar BLOG...amacam semua??sihat2 hendaknye la ye..disini aku cuma nak kata kan yang aku akan KEMBALI ke alam maya ini iaitu laman blog..aku ase dah smpai masenye utk aku kembali setelah lebih sedekad lmenye berhenti dari kerjaya penulisan ni...maaf la ye..bukan xnak tapi dah kering dengan idea..aku masih bukan blogger tegar..namun begitu aku tetap akan kekalkan background n header bagai tu..orang kate turn to a new leaf..ape tu??berubah tok menjadi yang lebih baik..aku akan cuba utk ubah cara penulisan tapi biarlah yang belakang tetap sama...identiti katekan...aha..ok tu jerk nk aku katekan...


SELAMAT KEMBALI KEPADAKU

>....hahaha..^^

P/s : harap semua tidak akan bosan dengan cerita2 yang bakal aku utarakan pd masa akan datang..cau  cinci..

Saturday, February 11, 2012

Global Outreach Programme...


hai semua..apa kabar??anneyong hasseyo(xtau eje)??amacam semua arini??sihat2 x??h..kan ak dah terupdate...sblom ni mood ak nk update haram xde pon 1..haha..sbb pe??ak xde idea nk tulis pe..aha...ok mari bercerita....

ce teka ak kt mne??KOREA...weehooo...ak join program GOP (global outreach program) UTM ke korea...program pe??lawatan sambil belajar..haha..kt sini cuaca memang sgtlah best..sbb pe??winter..yeah..salji...aha..akhirnye dpt gak merasa nk men salji...cuaca paling tggi setakat ni +1 degree celsius...tp berangin..n paling rendah y ak alami sebanyak -12 degree..so korang phm2 la an die punye sejuk acamne...pakai bju tebal pon sme gak sejuk menggigil..aha..kitorang dah g melawat byk tempat..mcm tmpat2 sopping...tower die..n theme park..best r..x rugi pon dtg..walaupun winter..ngan sungai beku..tp xleh nk jln atas sungai r sbb ni pon dah penghujung musin an..so takot tibe2 pecah kang termasuk dlm sungai..dah kes naya plak..aha..dah tu je sbb ak pon xtau nk cite cmne an..korang nengk ah sndri...tp ad sikit je la..sbb gmbo len ad kt camera member...blom transfer..nnti ak update lg ea...kamsahamnida...hehe^^



~~antara y pergi~~


~~bersama orang korea~~

~GOP~

ok...tu jerk r ceritanya..nnti ak smbung lg time ad gambo ea...x syiokk r story xde gambo an...aha...

p/s:xleh nk cite sbb gambo xde..join la prog camni..bestt...hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...